15 June 2011

Rencana Allah

Dlm kesebukan aku menyambutrakan2 sekerja dari seantero malaysia, aku dikejutkan dengan ketidakhadiran TPM ke NMC esok.hampa, dgn segala pesiapan yg telah dibuat, dengan hari yg suntuk, huh, aku mengeluh, kesal.. Astagfirullah, kesal aku seperti mencabar qada dan qadar Nya. Ini rencana Dia, hanya dia yang tau kenapa dan mengapa, seperti hidup, rencanalah sebanyak mana, rencanalah sehebat apa, sekira tidak YA di pihak Nya takkan mungkin bisa terjadi..mungkin, dilarikan rencana kali ini penuh hikmah, cuma keluh kesal itu terwujud pabuila kita tak mampu melihat ape hikmah di sebaliknya.begitu juga dengan hidup...rencana Dia untuk aku, aku redha menerimanya.biarpun terkadang aku tersenyum, terkadang aku ketawa dan terkadang aku teresak menangis. Allah, tegarkan aku dlm meniti rencanaMu agar aku tidak sekali menyalahkan takdir, tidak sekali berkeluh kesah...tegarkan aku ya tuhanku...

No comments:

Post a Comment