08 January 2012

berlalulah

Lama aku tak mencoret di sini..terlalu lama. Ada rase yg tak terucap, ada sayu yang tak terlihat. Seribu rasa ini tak mmpu aku pendamkan dalam.. Biarlah sekurang2nya tulisan ini pereda yang kaku. Saat aku minta mengakhiri, aku tahu, aku takkan pernah memiliki lagi. Aku belajar menjadi penerima, menerima apa sahaja. Setidak2nya aku xkan memadam cerita terakhir dari ingatan. Sekurang-kurangnya semangat itu bersamaku.
Tapi hari ini, mungkin esok dan selamanya aku akan terus belajar untuk berhenti. Berhenti dari mengukir mimpi kosong kerana setiap hakikat ini pedih untukku. Aku tak perlukan kebimbangan, aku tak mahukan tanggungjawab! Aku x dambakan kesian! Aku tahu dia tahu.. Tahu semuanya, tentang semuanya. Sekiranya rasa bukan untuk aku lagi, berlalulah tanpa perlu meninggalkan apa2, tanpa perlu menitip bimbang dan kesian. Kerana titipan itu tanpa rasa lebih menyakitkan..

No comments:

Post a Comment