17 February 2014

PELENGKAP HIDUP

Untuk kedua kalinya.. rasa sakit tak sama.. mlebih sakit.. lebih hebat tapi penghujungnya sama.. OT juga yang terpilih..pelali yang menular segenap arteri dan pembuluh membuatkan tiada rasa.. membuatkan tiada kawalan yang mampu sampai..

Dari aluminium lampu sirna terlihat.. ada kulit yang terhiris.. ada daging yang Dirobek.. ada tangan-tangan yang menyambut.. bukan hilang malu tapi demi mereka.. malu itu aku lempar jauh-jauh. Oooh begini rasanya ibuku malu bila bidan bibah menyambut aku.. pasti bidan bibah memperlaku ibuku tak jauh beza yang aku alami.. tapi demi aku.. tiada malu lagu.. oleh kerana itu semoga Aaif dan Adrich tidak akan merasa malu menyata aku ibunya. Dan aku tidak akan pernah malu menyata ibuku bonda terbaik walau apa keadaan sekalipun..

Buat Aaif.. maaf kerana mama perlu dikongsi bersama adik.. tapi itu tidak beemakna kasih mam kurang pada Aaif.. kerana Aaif datang pada saat yang paling tepat.. bersulam cinta dan kasih sayang mendalam. Tiada seorangpun atau satu apapun yang mampu mengurangi cibta kasih mama padamu.. maaf sayang kalau tidurmu kini lebih banyak didakap babah.. insyallah mama janji Adrich bukan alasan untuk mama mengatakan tidak padamu sayang..

Selamat datang Adrich ke keluarga kecil kita..  abang Aaif, mama dan babah sangat sayang adik. Maaf mama tak sempat halang cakaran selamat datang dari abang.. lepas ni mama tak bagi lagi abang buat macam tu kat adik ye.

Aaif dan Adrich terima kasih kerana melengkapkan hidup mama..






No comments:

Post a Comment