23 November 2009

TIPS KURUSKAN BADAN

khas untuk dje'

sejak sebulan ni aku dah turun dekat 4kilo..mula-mula aku tak sedar tapi bila semua orang kat sekeliling aku tegur aku mula realise mmg aku dah kurus.. kurus daripada biase. Bila semua orang kate aku berdiet..jwpnnya tentulah tak..kalau ye pun aku diet, diet aku pastinya tak berkesan..tak kirela dalam meal seharian aku tu ada nasik or tak., aku tetap tak akan kurus..dalam sebulan ni aku jumpa formula yang sgt-sgt berkesan untuk kuruskan badan:-



  • Datangkan masalah yang terlalu sukar untuk dirungkai lagi banyak lagi bagus..hipotesisnya, semakin banyak masalah yang didatangkan, semakin banyaklah kadar penurunan berat badan anda.

  • Laburkan airmata, tak kiralah samada air mata kesal, air mata sakit, air mata benci,apepun jenis air matala..supaya kandungan air dalam badan yang tidak berapa berfungsi dapat dikeluarkan melalui kantung mata. jadi anda semua tak akan memiliki lagi perut boroi yang dipenuhi air berlebihan.

  • Bila hidup korang penuh masalah dan setiap hari penuh dengan air mata mesti korang tak lalu nak makan byk-byk kan..makanan yang dulu selalu menggamit-gamit selera mesti tak lagi indah pada pandangan mata dan selera. secara sendirinya semua makanan tu rase pasir bila korang telan. tapi perut akan tetap berbunyi, menyanyi nyanyi lapa. lagu tu ikut kadar kelaparan.

  • Kelaparan yang melanda hidup korang saat tu memang tak berape berkesan pada tahap keseleraan anda melihat makanan sebab makanan masa tu macam jadi ntah no berapa dalam hidup korang. Jadi bagi mengurangkan rase lapar, secara automatiknya korang akan mengambil air masak yang sgt berguna untuk badan dalam kadar yang lebih dari biasa. kan kite ni susah nak minum air masak...

  • Kalau kepala otak penuh dengan masalah, mesti korang tak tau nak wat pe kan, kalau dok sorang-sorang mesti sedih..tv dah bukan lagi teman yang baik saat tu sebab kadang-kadang banyak cerita-cerita yang menambahkan serta mengingatkat pada masalah. lebih sakit kan. So, the best way korang wat la keje2 yang boleh buat korang happy, pegi tempat yang ramai-ramai orang atau ada pemandangan yang cantik..kat sana korang msti rase lega sket..dah alang-alang kat situ korang gi la jogging atau cubelah meletih-letihkan badan sket. paling kurang korang jalan la kaki sambil menikmati pemandangan..aku yakin kepala akan lega sket n semua anggota badan korang kembali fit.tak la lembik-lembik lagi.

  • Penat berjogging? malam ni aku yakin korang tak payah amik masa yang panjang untuk melelapkan mata. keletihan akan wat korang letak masalah kat ujung kaki and tutup dengan bantal..apelagi tido la. tido yang cukup kan buat kite sihat, kurus dan fit...

Amacam tips aku? aku gerenti korang kurus...hilang semua spare tyre or love handle yang ade kat perut tu..comfirm semua yang besar akan mengecil...boleh la pakai suar-suar yang dah tak muat tu. Ok, selamat mencube..

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. ha.. masuk pon komen aku.. smlm aku komen panjang2 x mo masuk lak...

    hurm, dulu tips ni leh r pki.. memang berkesan 100%.. tapi sekarang aku dah x sedih2 lagi.. ader mslh pon aku wat don no jer. ahakz... so mmg xleh pki r dah...

    ReplyDelete
  3. ha3...ko kene amik somthing yang membantu k...untuk tampail slimmer....chaiyok beb

    ReplyDelete
  4. tips ni mmg tak berkesan lansung kat aku...hehe sebab aku mg tak suke pk masalah...klu ad masalah lagi aku kuat makan...
    so care nye klu nak kurus kene bersenam je..n kontrol makan n hati sentiasa happy..hehe

    ReplyDelete
  5. hahaha...tips gile yang aku bagi ni...hahaha

    ReplyDelete