06 January 2010

PERGILA SAHABAT

09.29.09
11:27pm

“A friend is someone who understands your past, believes in your future, and accepts you just the way you are.”
ahhh..sebal…pagi2 mood aku hilang..hilang kerana hilang seorang lagi yang aku percaya..hilang kerana dia mahu aku berhenti berjuang..kerana dia mahu aku berpatah kebelakang..

besar erti sebuah persahabatan..sebesar kasih sayangku buat sahabat-sahabat baikku..persahabatan yang aku semai sedari kaki melangkah ke sekolah rendah..kekal bertahun..tapi suram sejak beberapa tahun kebelakangan ini..masing2 sibuk dengan urusan sendiri..bukan tolak mentah pandangnya.. tetapi pandangannya terlalu menyentak perasaan aku..memperlekeh ape yang aku ada..ye kebahagian adalah urusan-Nya..tanpa aku bisa menyingkap setiap helaian sinopsisnya..aku berpegang bukan hanya pada kenangan yang aku yakin kau jua tak punya..aku memang sangat berbangga dengan kisah silamku, cerita sejarahku, memori kenanganku..memori yang takkan dapat di ganti dengan ape-apepun, yang tak mungkin dapat ditukar dengan wang ringgit berjuta sekalipun, tapi aku bukan manusia yang tidak rasional.



kau boleh meminta aku berhenti, kau boleh meminta kau berpatah balik, tapi bukan hak kau untuk mendoakan penyesalan ku, buka hak kau untuk mendoakan kejatuhan ku..aku tahu..sgt tahu aku yang aku nak..aku tahu..sgt tahu tentang ape yang aku usahakan.. bukan melulu..

cinta pertama yang aku bawa bukan kerana dia cinta pertama..kenangan yang aku paut, bukan kerana dia kenangan..tapi ada sesuatu yang kau tak akan faham..hidup dan kehidupan akan selalu meminta selalu meminta bahagia, meminta sesuatu yang kekal, meminta sesuatu yang tak mungkin orang lain faham.

kau malu jadi sahabat aku? malu kerana aku menolak sesuatu yang suci? malu kerana aku memalukan? pergila teman..pergila..susah ini akan kutanggung sendiri, payahku takkan aku keluh kesahkan..pergila sahabat..pergila seperti kakak-kakakku pergi..pergila seperti adikku pergi..pergila..

2 comments:

  1. sedih aje bunyinye raje....aku yg bace ni pon turut sedih tau...jgn sedih2 k...ko tau ape yang ko nak..just strive for it....something or someone waiting for you there...

    ReplyDelete
  2. uit rajer... he3.. biler nk update entri?

    ReplyDelete