07 June 2010

SIHAT LA....

dah 2 minggu condition aku tak stabil...kesihatan tak menggalakkan...start balik dari penang (Karnival Sukan Pos), aku flat..maybe sebb game aku dalam cuaca tak menentu...mula2 hujan....alhamdulillah sekurang2nye tak hitam sangat...tapi tiba2 panas sg...maybe badan aku pun tak leh immune dgn cuaca tu....demam panas yang membuatkan aku cuti sakit 2 hari...5jenis ubat dr bekalkan untuk aku...tapi seperti biasa aku hanya pandang sepi...org kate aku degil...keras kepala..penakut nak makan ubat...ehmmm.....aku bukan camtu sebenarnye....setakat ubat 5-6 biji tu selamba aku boleh telan...tapi disebbkan aku terbaca article berkenaan kesan sampingan paracetamol untuk jangka masa panjang..aku terus fobia nak makan ubat klinik...demam, selseme,sakit kepala aku dah tak dipulihkan denang semua jenis paracetamol...panadol ke KK ke, ponstant ke, semua jenis pain killer aku tak amik lagi.... ni semua gara2 article tu...aku syg buah pinggang aku...aku syg setiap organ yang berfungsi dalam badan aku...mana lah tahu kalau boleh buat kebajikan di akhir hidup aku..menderma organ2 penting untuk org2 yang memerlukan...(aku dah register untuk derma organ)
Selain degil....ramai jugak yang cakp aku ni tak cukup rehat....mungkin betul...aku ngan netball...tak stop...tapi ni mmg hidup aku...selalu sebuk...atau yang lebih tepat aku gemar menyibukkan diri....sampai badan dah tak boleh cater dah....tapi hati tetap nak buat....
cepat la baik.....malas aku ber sok sek sok sek ngan hingus ni....

No comments:

Post a Comment