13 February 2011

aku yang sangat tak pasti

Kalau dulu, langkahku kerana insan lain, agar sekelilingku tersenyum, gembira melihat aku yang kononnya bahagia.sedang hatiku luka dan hancur, sedang aku tegar menggadai perasaan yang menyakitkan..aku terus mahu sekelilingku tersenyum..
Kini, bila aku tegar berpaling dari derita yang maha perit untuk cinta yang aku kejar akhirnya aku masih sendiri, kosong..kuhamparkan cinta seluas angkasa, aku tebarkan kasih syg tiada tara, tapi mungkin benar, aku belum layak menerima cinta seadilnya. Siapa yang akan mengerti? Aku hanya akan mendengar kata2 yang menyayat, ejekan yang hebat, senyum sinis dari semua yang melihat, sedang aku cuma mahu merasa sedikit bahagia, sedikit penghargaan agar aku bisa terus menebar kasih syg. Kata bondaku, kasijnya padaku tidak terkata, sangat dalam..tegarkah aku melukainya lagi, namun aku pasti bonda juga mahu melihat aku di puncak bahagia.. Untuk cinta yang aku sulam lama, maafkan kerana aku perlu mencari ruang berfikir yg tenteram untuk diriku sendiri.....

No comments:

Post a Comment