18 February 2011

rasa ini..

rasa ini, sangat menguji setiap sabar aku,
sangat menguji kentalnya jiwa aku,
sesungguhnya apa yang Kau uji pada aku sangat mencabar jiwa dan emosiku,
sesungguhnya apa yang Kau titipkan buat aku kali ini, sangat berkesan dalam,

takut untukku melihat dan mendengar
bimbang aku untuk menghadapi dan menyakini
bawalah rasa ini menjauh sekiranya aku bukan dari rusuk kirinya
jadikanlah rasa ini mendingin sekiranya aku lebih menyakiti yang lain
tetapi..
datangkan padaku keikhlasan dan kepasrahan sekiranya takdirku bersamanya
tiupkan sabar yang besar sekiranya langkah yang kupilih penuh ranjau nanti..
aku cuma insan kerdil yang lemah serba serbinya.
hilangkan rasa sedih dah gundahku..
titipkan sedikit bahagia yang panjang..untuk aku bisa membahagiakan..

No comments:

Post a Comment