21 January 2013

MMR

Sangat lama blog ini tak kujenguk
hanya sesekali aku meniti semula cerita-cerita lama yang pernah tertulis
yang tertulis kemas dalam sanubari sahaja mungkin..
saat tulisan ini tertulis, aku adalah aku yang baru
baru kerana aku yang menulis adalah tangan seorang ibu
seperti bermimpi, ada nadi yang berdegup dalam rahimku
ada regakan halus yang amat meruntun jiwa
terlalu indah untuk dibayangkan, terlalu indah
jauh lebih indah dari menerima segulung diploma
jauh lebih indah dari meraikan kenaikan pangkat
tak tergambar indahnya rasa yang terwujud..

pertama kali menatapnya
segenap sakit hilang serta merta
dia hadiah terindah
setiap tangis, rengek dan gelagatnya
aku mahu nikmati tanpa gagal

amanah ini pasti akan aku jaga sebaiknya
membelainya dengan penuh kasih syg
memberikannya setiap titisan emas yang teranugerah...
Megat Muhammad Raa'if
semoga menjadi anak yang solat
menjadi penyejuk mata mama...

1 comment: